Jos rattaiden tuunaus oli enemmän överiä niin vaunujen tuunaus on hillityn tyylikästä. Ainakin omasta mielestä.
Ensin vaunujen ratasosa:
Ja sitten vaunuosa:
Muutahan vaunuihin ei ole tehty kuin liimattu timantit. Pieni juttu, mutta kiva lisäsäväys. Ei ainakaan ihan heti tule vastaan samanlaisia.
Voisin kirjoittaa vielä erikseen meidän kokemuksia näistä Tutek Turraneista. Etsin itsekin netistä mielipiteitä ennen ostopäätöstä, joten ehkäpä joku hyötyy minunkin mielipiteestä.
keskiviikko 22. huhtikuuta 2015
Vappupallo, jeeee!
Ihana tekosyy päästä valitsemaan vappupalloa, sillä pojanhan on pakko saada elämänsä ensimmäinen oma pallo.
Auton nokka kohti Juhlamaailman myymälää ja sopivaa palloa etsimään. Tämä taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen vuosi kun vanhemmat voivat valita mieluisen pallon lapselleen.
Näin värikäs myymälä oli pojan mielestä tietenkin aivan loistava paikka ja katseltavaa todellakin riitti.
Valinta oli vaikea, mutta tadaa tämä valikoitui meille:
Ennenkin olen katsellut kuinka myymälässä on kaikkea ihanaa, mutta nyt siellä oli aivan erityisen ihania juttuja Baby Shower juhliin. Oli meidänkin juhlissa ihanat koristeet, mutta siltikin nyt vähän harmittaa etten käynyt katsomassa Juhlamaailman valikoimaa. Olen kyllä ajatellut, että toisia Baby Showereita ei kehtaa enää pitää, mutta ehkä jos sellainen tilanne tulee vielä niin juhlitaan vaikka ihan vain meidän kesken niin saan ihania koristeita :D
Tällaisia ihania tossujakin bongasin myymälästä. Jopa pojille kivoja kuoseja:
Auton nokka kohti Juhlamaailman myymälää ja sopivaa palloa etsimään. Tämä taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen vuosi kun vanhemmat voivat valita mieluisen pallon lapselleen.
Näin värikäs myymälä oli pojan mielestä tietenkin aivan loistava paikka ja katseltavaa todellakin riitti.
Valinta oli vaikea, mutta tadaa tämä valikoitui meille:
Ennenkin olen katsellut kuinka myymälässä on kaikkea ihanaa, mutta nyt siellä oli aivan erityisen ihania juttuja Baby Shower juhliin. Oli meidänkin juhlissa ihanat koristeet, mutta siltikin nyt vähän harmittaa etten käynyt katsomassa Juhlamaailman valikoimaa. Olen kyllä ajatellut, että toisia Baby Showereita ei kehtaa enää pitää, mutta ehkä jos sellainen tilanne tulee vielä niin juhlitaan vaikka ihan vain meidän kesken niin saan ihania koristeita :D
Tällaisia ihania tossujakin bongasin myymälästä. Jopa pojille kivoja kuoseja:
Kissanpennut päivä 2
tiistai 21. huhtikuuta 2015
Rattaiden tuunausta
Käytettynä ostetut rattaat tuunauksen kohteena.
Rattaita etsin, jotta saisin toimivan systeemin turvakaukalon kanssa.
Monia asioita oppii vasta kokemuksen myötä ja tämä oli yksi niistä. Eli todellä kätevä ostos olisi ollut heti alkuun yhteensopivat rattaat ja turvakaukalo.Se kombo toimii kätevästi kauppakeskuksissa silloin kun ei halua autoon pakata isoja vaunuja.
Miten satuimmekin ostamaan juuri Brion kaukalon, johon yhteensopivat rattaat uusina maksaisi hunajaa.
Siitä syystä ostin käytetyn sarjan, jossa oli rattaat, kaukalo ja telakka ja merkki on Graco. Sattui kumminkin niin hyvin, että Brion kaukalo istui kivasti Gracon rattaisiin ja siitä tämä lähti.
Välillä överi on parempi kuin vajari ja siihen tämä tuunaus perustuu.
Mitä kaikkea oikeastaan teinkään:
Maalasin lapsen mukitelineen mustasta siniseksi ja timantoin etuosan.
Myöskin renkaat on maalattu hopeiseksi, mutta väriin en ole tyytyväinen, koska ei oikeastaan edes eroa alkuperäisestä väristä. Tulipahan tehtyä turhaakin työtä...
Kuomun ikkunaluukun reunoissa sininen glitterkimalle.
Takaosassa Royal -teksti ja liimattu kruunu.
Omaan mukitelineeseen liimattu timantit.
Kuomun "neliökoristeisiin" liimattu timantit.
Tuunaus on vielä sen verran kesken, että piirrän kangasvärillä kruunuja kuomun kylkiosiin ja odottelen sinistä hiilikuitutarraa, jolla teippaan lapsen mukitelineen taustan, jotta sininen maali ei raapiinnu pois kun rattaissa pitää turvakaukaloa.
Lisäksi jahka löydän aihepiiriin sopivan kankaan, ompelen uuden makuualustan.
Jos totta puhutaan niin oikeastihan olisin halunnut kaikki rattaan kangasosat vaihtaa ja korvata kokonaan uusilla värikkäillä kankailla, mutta koska taidot ei ihan niin suureen muutokseen riitä niin tyydyin keksimään muita keinoja, joilla saa jotakin säihkettä muuten niin tylsiin rattaisiin.
Rattaita etsin, jotta saisin toimivan systeemin turvakaukalon kanssa.
Monia asioita oppii vasta kokemuksen myötä ja tämä oli yksi niistä. Eli todellä kätevä ostos olisi ollut heti alkuun yhteensopivat rattaat ja turvakaukalo.Se kombo toimii kätevästi kauppakeskuksissa silloin kun ei halua autoon pakata isoja vaunuja.
Miten satuimmekin ostamaan juuri Brion kaukalon, johon yhteensopivat rattaat uusina maksaisi hunajaa.
Siitä syystä ostin käytetyn sarjan, jossa oli rattaat, kaukalo ja telakka ja merkki on Graco. Sattui kumminkin niin hyvin, että Brion kaukalo istui kivasti Gracon rattaisiin ja siitä tämä lähti.
Välillä överi on parempi kuin vajari ja siihen tämä tuunaus perustuu.
Mitä kaikkea oikeastaan teinkään:
Maalasin lapsen mukitelineen mustasta siniseksi ja timantoin etuosan.
Myöskin renkaat on maalattu hopeiseksi, mutta väriin en ole tyytyväinen, koska ei oikeastaan edes eroa alkuperäisestä väristä. Tulipahan tehtyä turhaakin työtä...
Kuomun ikkunaluukun reunoissa sininen glitterkimalle.
Takaosassa Royal -teksti ja liimattu kruunu.
Omaan mukitelineeseen liimattu timantit.
Kuomun "neliökoristeisiin" liimattu timantit.
Tuunaus on vielä sen verran kesken, että piirrän kangasvärillä kruunuja kuomun kylkiosiin ja odottelen sinistä hiilikuitutarraa, jolla teippaan lapsen mukitelineen taustan, jotta sininen maali ei raapiinnu pois kun rattaissa pitää turvakaukaloa.
Lisäksi jahka löydän aihepiiriin sopivan kankaan, ompelen uuden makuualustan.
Jos totta puhutaan niin oikeastihan olisin halunnut kaikki rattaan kangasosat vaihtaa ja korvata kokonaan uusilla värikkäillä kankailla, mutta koska taidot ei ihan niin suureen muutokseen riitä niin tyydyin keksimään muita keinoja, joilla saa jotakin säihkettä muuten niin tylsiin rattaisiin.
Kissanpennut!!
Olipahan jännittävä päivä!
Elämäni ensimmäinen kissapentue näki päivänvalon tänään 21.4.2015.
Ilmeisestikin vain kaksi niitä syntyi, koska enää ei ole minkäänlaisia merkkejä, että synnytys olisi käynnissä.
Hieman vielä jännittää Prinsessan äidinvaistot, mutta jos se tähänkin asti on pärjännyt niin kaipa pärjää jatkossakin. Kovasti se näyttää vartioivan pentulaatikkoa, onneksi.
Elämäni ensimmäinen kissapentue näki päivänvalon tänään 21.4.2015.
Ilmeisestikin vain kaksi niitä syntyi, koska enää ei ole minkäänlaisia merkkejä, että synnytys olisi käynnissä.
Hieman vielä jännittää Prinsessan äidinvaistot, mutta jos se tähänkin asti on pärjännyt niin kaipa pärjää jatkossakin. Kovasti se näyttää vartioivan pentulaatikkoa, onneksi.
sunnuntai 19. huhtikuuta 2015
Pampers testiryhmä
Pääsimme Pampersin testiryhmään!
Vaippojahan meillä kuluu, joten erittäin ajankohtainen testi.
http://www.pampers.fi/home#
Täältä voi seurata testiryhmäläisten keskustelua:
http://kaksplus.fi/keskustelu/testiryhmat/pampers-testiryhma-2015
Meillä oli aiemmin käytössä Pampers New Baby, mutta nyt testiin otimme Pampers Baby-Dry vaipat ja oikein hyvältä vaikuttaa. Imukyky on hyvä ja jotenkin juuri Pampersin vaipat istuvat pojalle todella hyvin
Myös poikaa kiinnosti kovasti vaippavertailu ja vaippapaketti :D
Vaippojahan meillä kuluu, joten erittäin ajankohtainen testi.
http://www.pampers.fi/home#
Täältä voi seurata testiryhmäläisten keskustelua:
http://kaksplus.fi/keskustelu/testiryhmat/pampers-testiryhma-2015
Meillä oli aiemmin käytössä Pampers New Baby, mutta nyt testiin otimme Pampers Baby-Dry vaipat ja oikein hyvältä vaikuttaa. Imukyky on hyvä ja jotenkin juuri Pampersin vaipat istuvat pojalle todella hyvin
Myös poikaa kiinnosti kovasti vaippavertailu ja vaippapaketti :D
Vaalikahvit sekä pitsaa
Vaalipäivä ja velvollisuus jo hoidettu. Ihana ilmakin sattui vaikka muuta oli luvattu, joten mukavasti äänestyksen pystyi yhdistämään vaunulenkkiin.
Lenkin jälkeen kotiin tuhoamaan lenkin hyödyt ja pitsat uuniin.
Pitsojen pohjan ja tomaattikastikkeen reseptit on napattu täältä hieman vain mukaillen:
https://domesticgoddezz.wordpress.com/2012/01/23/taivaallisen-hyva-italialainen-pizza/
Pohja:
0,5 pussia kuivahiivaa tai 25g tuorehiivaa
1tl juoksevaa hunajaa tai sokeria
1 tl suolaa
n. 7,5 dl vehnäjauhoja
loraus oliiviöljyä
3 3/4 dl vettä
Tomaattikastike:
2 rkl oliiviöljyä
2 hienoksi silputtua valkosipulin kynttä
Hyppysellinen cayennepippuria
400g paseerattuja tomaatteja
0,5 tl suolaa
Pippurisekoitusta oman maun mukaan
Hieman sokeria
Tuoretta basilikaa oman maun mukaan
Maukkaimmat pohjat on tehty durumjauhoista ja tähänkin reseptiin ne käyvät kun korvaa esimerkiksi puolet vehnäjauhoista durumjauhoilla.
Juuri tänään kävi mielessä, että pitääpä vielä sen verran tuunata ohjetta, että mukailee sen runsaskuituiseksi.
Jälkkäriksi eilisiä rahkapullia, lattea ja pääsiäiseltä "suklaamunaa".
Ja kissa vain pihtaa pentujaan. Nyt vuorokausi 65.
Lenkin jälkeen kotiin tuhoamaan lenkin hyödyt ja pitsat uuniin.
Pitsojen pohjan ja tomaattikastikkeen reseptit on napattu täältä hieman vain mukaillen:
https://domesticgoddezz.wordpress.com/2012/01/23/taivaallisen-hyva-italialainen-pizza/
Pohja:
0,5 pussia kuivahiivaa tai 25g tuorehiivaa
1tl juoksevaa hunajaa tai sokeria
1 tl suolaa
n. 7,5 dl vehnäjauhoja
loraus oliiviöljyä
3 3/4 dl vettä
Tomaattikastike:
2 rkl oliiviöljyä
2 hienoksi silputtua valkosipulin kynttä
Hyppysellinen cayennepippuria
400g paseerattuja tomaatteja
0,5 tl suolaa
Pippurisekoitusta oman maun mukaan
Hieman sokeria
Tuoretta basilikaa oman maun mukaan
Maukkaimmat pohjat on tehty durumjauhoista ja tähänkin reseptiin ne käyvät kun korvaa esimerkiksi puolet vehnäjauhoista durumjauhoilla.
Juuri tänään kävi mielessä, että pitääpä vielä sen verran tuunata ohjetta, että mukailee sen runsaskuituiseksi.
Jälkkäriksi eilisiä rahkapullia, lattea ja pääsiäiseltä "suklaamunaa".
Ja kissa vain pihtaa pentujaan. Nyt vuorokausi 65.
60-vuotiskakku
Tällaisen kakun tein isälleni. Koristeidea lähti liikkeelle siitä, että lahjaksikin ostimme kasvihuoneen.
Pohjana kaksi kääretorttupohjaa.
Yhdessä välissä sitruunarahkamoussea tätä ohjetta mukaillen:
http://lillin.vuodatus.net/lue/2008/11/sitruunarahkamousse
Muutin ohjetta sen verran, että raastoin joukkoon sitruunankuorta, jotta saan voimakkaamman sitruunan maun.
Ja toisessa välissä mansikkamousse tätä ohjetta mukaillen:
http://piparinmuruja.blogspot.fi/2012/07/taytekakkujen-taytteita-ja-kuorrutuksia.html
Tätä reseptiä muutin sen verran etten laittanut täyttä määrää mansikkasosetta, koska pakastemansikat ovat niin vetisiä ettei ohjeen liivatemäärä olisi riittänyt tarpeeksi kovettamaan moussea. Laitoin mansikoita sen verran, että maku oli hyvä ja ylimääräistä mansikkasosetta laitoin ensin kakkupohjalle ja sen päälle tätä moussea. Toimi oikein hyvin. Makeutin sosetta tomusokerilla, mutta kannattaa maistaa sosetta ensin ja sitten päättää makeutustarve.
Pohjana kaksi kääretorttupohjaa.
Yhdessä välissä sitruunarahkamoussea tätä ohjetta mukaillen:
http://lillin.vuodatus.net/lue/2008/11/sitruunarahkamousse
Muutin ohjetta sen verran, että raastoin joukkoon sitruunankuorta, jotta saan voimakkaamman sitruunan maun.
Ja toisessa välissä mansikkamousse tätä ohjetta mukaillen:
http://piparinmuruja.blogspot.fi/2012/07/taytekakkujen-taytteita-ja-kuorrutuksia.html
Tätä reseptiä muutin sen verran etten laittanut täyttä määrää mansikkasosetta, koska pakastemansikat ovat niin vetisiä ettei ohjeen liivatemäärä olisi riittänyt tarpeeksi kovettamaan moussea. Laitoin mansikoita sen verran, että maku oli hyvä ja ylimääräistä mansikkasosetta laitoin ensin kakkupohjalle ja sen päälle tätä moussea. Toimi oikein hyvin. Makeutin sosetta tomusokerilla, mutta kannattaa maistaa sosetta ensin ja sitten päättää makeutustarve.
lauantai 18. huhtikuuta 2015
Pataleipää
Kello on 23.30 perjantaina illalla ja minä otin uunista pataleivän esille.
Lapsiarki on välillä vähän tällaista, että kaikkea ei saa tehtyä aivan siihen aikaan kuin oli alunperin ajatus.
Sepä ei onneksi tämän leivän kanssa haittaa ollenkaan.
Resepti on täältä:
http://www.kotivinkki.fi/leivonta/paras-pataleipa
Taidan laittaa uuden leivän yöksi muhimaan niin saan huomenna tarjolle aivan uunituoretta leipää vieraille tarjottavaksi.
Lapsiarki on välillä vähän tällaista, että kaikkea ei saa tehtyä aivan siihen aikaan kuin oli alunperin ajatus.
Sepä ei onneksi tämän leivän kanssa haittaa ollenkaan.
Resepti on täältä:
http://www.kotivinkki.fi/leivonta/paras-pataleipa
Taidan laittaa uuden leivän yöksi muhimaan niin saan huomenna tarjolle aivan uunituoretta leipää vieraille tarjottavaksi.
perjantai 17. huhtikuuta 2015
Tuttinauhat
Tuttinauhojen askartelu on yllättävän hauskaa, vaivatonta ja nopeaa. Lopputuloksena saa paljon toimivampia nauhoja kuin mitä kaupan valmisversio oli.
Myönnettäköön, että virkattu versio ei ollut ihan niin yksinkertainen tehdä kuin ompelukoneella hurautettu.
Virkatun teko-ohje on otettu täältä:
http://www.eilentein.com/2012/03/pyrstotahti-amigurumi-tuttinauha.html
Minähän en oikein hallitse virkkaamista tai kutomista ja nytkin seurasin ohjetta erittäin tarkkaan ja sain silti eri määrän sakaroita tähteen. Saavutus se on sekin :D
Nyt kaikki tutut ihmiset, lisääntykää ;) Täällä olisi kovasti paljon tarvikkeita tuttinauhoihin. Ei me niin montaa nauhaa tarvita kuin mihin materiaalit riittäisivät.
Myönnettäköön, että virkattu versio ei ollut ihan niin yksinkertainen tehdä kuin ompelukoneella hurautettu.
Virkatun teko-ohje on otettu täältä:
http://www.eilentein.com/2012/03/pyrstotahti-amigurumi-tuttinauha.html
Minähän en oikein hallitse virkkaamista tai kutomista ja nytkin seurasin ohjetta erittäin tarkkaan ja sain silti eri määrän sakaroita tähteen. Saavutus se on sekin :D
Nyt kaikki tutut ihmiset, lisääntykää ;) Täällä olisi kovasti paljon tarvikkeita tuttinauhoihin. Ei me niin montaa nauhaa tarvita kuin mihin materiaalit riittäisivät.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)



